מאמן איגרוף תאילנדי

IMGIWC11077.33927050.93926567.large_
רועי הייזלר , יליד רחובות, צבר ניסיון של 30 שנים באמנויות לחימה שונות, ביניהן קארטה (מחזיק בחגורה שחורה, דאן שלוש בקראטה).

בשנת 1999 עבר רועי לארצות הברית (לאס ווגאס) בכדי להשתלם באיגרוף תאילנדי אצל אחד מגדולי מאמני האיגרוף התאילנדי בעולם- מאסטר טודי, אשר אימן לאורך השנים מעל לארבעים אלופי עולם.

מיד עם כניסתו של רועי לזירת האיגרוף התאילנדי זיהה מאסטר טודי את האלוף הבא, והפך את רועי לבן חסותו. בכדי לממש את הפוטנציאל שהיה טמון ברועי, מאסטר טודי הצמיד לרועי מספר מאמנים אישיים: מאסטר ג'אדט האגדי (4 פעמים אלוף עולם באיגרוף תאילנדי), ראג'דמן (אביו של אלוף ה- 1-K קאוקלאי קנוראסינג, ומאמנם של עשרות אלופים, כגון: דני ביל סנצ'אי סוקינג סטאר, רוברט, סיליפאטי, ראסילה שאוליט ועוד רבים וטובים) ועוד נבחרת של מאמנים מהטובים שיש (תאילנדים שהיו אלופים).

בעזרתם של מאסטר ג'אדט וצוות המאמנים למד רועי את רזי האמנות, ובמהרה הגיע להיות מתאגרף מוי תאי מהשורה הראשונה. מתאגרף שהתאמן בחברת אלופים מכל העולם, והתחיל קריירה של ניצחונות. בשנת 2001, נבחר רועי לייצג את ארצות הברית באליפות העולם במוי תאי, שנערכה בתאילנד. הוא לקח מקום חמישי, ואף זכה באותה תחרות לנצח את ערן דב, הנציג הישראלי שהיה באותה תקופה 4 פעמים אלוף ישראל, ואשר נבחר לייצג את ישראל בתחרות.
לאחר תקופה ארוכה של חוויות עזות, למידה והצלחה מרובה, החליט רועי, מתוך אהבה עמוקה למקום שבו הוא גדל, לחזור לארץ ולהביא את אמנות לחימה זו, להפיצה ולהכירה לאחרים. הוא קיבל את ברכתו של טודי להקים בית ספר לאגרוף תאילנדי בישראל, ובשנת 2002, ביחד עם חברתו, אנג'לה ריברה (אלופת עולם ותשע פעמים אלופת ארצות הברית באיגרוף תאילנדי) הוא פתח מכון לאגרוף תאילנדי הראשון בארץ "PRIDE MUAY THAI" ברחובות. לאחר מכן, רועי נדד לתאילנד בכדי לחפש את מקורות השיטה, להתאמן ולהתחרות עם הטובים ביותר. ואכן, תחזיתו של טודי הייתה מדויקת: תוך זמן קצר הפך רועי לשם החם בארצות הברית, וכעבור שנתיים בלבד הוכתר כאלוף ארצות הברית בקרב שנערך במינוסוטה.

 
DSCF01811.30162863.27758803.mediumחשוב לציין, שבשביל רועי זו הייתה אחת מהתפניות המשמעותיות בחייו:
מהיותו ילד, כל חייו, הוא הקדיש את עצמו לאמנות הלחימה, האימון מבחינתו היה מרכז חייו. פתאום, מהיותו לוחם שמודרך על ידי מספר מאמנים הפך למאמן שמדריך את מאומניו. לתפנית זו יש היבט כואב של ויתור, אך עם הזמן הוא הבין שיש גם היבט גדול של קבלה ונתינה. הוא רואה עצמו כמורה דרך, כמחנך וכדובר המרכזי בארץ של האמנות שהוא כה אוהב, הוא רואה זאת כזכות אשר ניתנה לו, והוא מנסה לנצל אותה עד תום. בהתחלה אמנם המכון היה קטן ודל תקציב, אבל כבר בשנה הראשונה לפעילותו הוא הוליד מספר אלופים בזירה הארצית ואף בזירה הלאומית (מאור עלייה, יבגני רובינסקי, שי גמליאל, מיכה גנביץ' ואחרים). כך התחילה מסורת רבת שנים, שהלכה והתפתחה, עיצבה ופיתחה אלופים. לאט לאט תחום האגרוף התאילנדי התפתח בארץ, והתחילו להתקיים תחרויות פנימיות, אינטרקלאב, ותחרויות גדולות, מחנות אימונים ועבודה משותפת עם מאמנים בארץ ובעולם.

שיאו של תהליך זה, היה העבודה המשותפת עם שגרירות תאילנד, והבאתו של מאסטר ג'אדט לארבעה חודשים שלמים. הפקה שכללה קשרים בין שגרירויות ועירוב של גורמים ומוסדות שונים, בארץ ובחו"ל. רועי מבין את חשיבותו של העברת הידע ממקור ראשון, ולכן הוא מקפיד להביא מתאילנד את מאסטר ג'אדט לישראל לפרקי זמן ארוכים, על מנת שיאמן באופן אישי את הדורות הבאים של הלוחמים בישראל. יחד עם ג'אדט, מעביר רועי סדנאות במואי תאי מתקדם במכונים בכל רחבי הארץ.

כיום, שמו של רועי הייזלר הינו שם נרדף למקצועיות, רצינות והצלחה, בכל הנוגע לאיגרוף תאילנדי. בנוסף, רועי מאמן את נבחרת ישראל, ומוציא את משלחות המתאגרפים לתחרויות בינלאומיות ב- WAKO, ,K-1 ובמוי תאי IFMA כמו כן, הוא בעל שלושה מכונים ברחובות , באשדוד וראשון לציון , בהם הוא מאמן מאות מתלמדיו.

יש לציין, שבשביל רועי, מוי תאי היא יותר מאשר טכניקת לחימה. מוי תאי כוללת בתוכה מערכת ערכים שלמה, של כבוד הדדי, של משפחה, יחסים אנושיים ואתיקה ביחסים בין בני אדם. לכן, הוא אמנם ויתר מצד אחד על היותו לוחם בלב ובנשמה, שבא להתאמן ולקבל הדרכה, אך הוא זכה להיות מורה דרך לרבים, ילדים ומבוגרים, ולהקים משפחה, משפחת " טים הייזלר ". הוא זכה להיות ממבשריה של אמנות המוי תאי בארץ ולקדמה. כמו כן, הוא זכה להישגים רבים עם תלמידיו, ולהכרה רבה, בו בפרט, ובאמנות המוי תאי בכלל.

 

 

 

70284787.52488192.group_ IMG_0871roihaizler.10840844.71201708.group_