מה זה מונגקון

By
Updated: פברואר 18, 2016
איגרוף תאילנדי לילדים

מה זה מונגקון..?

ההיסטוריה והמשמעותי של צמיד הראש המסורתי:

צמיד הראש של האיגרוף התאילנדי הידוע בשם מונגקון, הינו חלק חשוב מאומנות לחימה זו וגם היה מאז התחלתה.

כצופה שלא מכיר את הספורט אפשר לחשוב שהמונגקון הוא מגוחך, מיותר ושאין טעם לשים אותו לפני שנכנסים לזירה, אבל אוהדים אמיתיים של הספורט שבאמת מבינים אותו יודעים כמה המונגקון חשוב ומשמעותי בגלל מה שהוא מייצג.

מה זה מונגקון?

המונגקון הוא סוג של צמיד ראש מקודש שנחבש על ידי רוב המתאגרפים התאילנדים לפני הקרב. הם לובשים אותו בתוך הזירה בזמן שהם מבצעים את הריקוד המסורתי, וואי קרו, ולפני הקרב המאמן מוריד את המונגקון ושם אותו בפינת המתאגרף בשביל מזל טוב.

באופן מסורתי המאמן מעניק למתאגרף את המונגקון כשהוא מרגיש שהמתאגרף התאמן מספיק ומוכן לייצג את המכון בזירה. בתור מתאגרף זר(לא תאילנדי) שחובש מונגקון יש לדעת את המשמעות העמוקה מאחוריו: הנאמנות, הכבוד למכון, הכבוד למאמן והכבוד לאומנות שבה אתה עוסק.

בדרך כלל המונגקון עשוי מחבלים, חוטים ומשי שנתפרים ושזורים יחדיו. זה נפוץ מאוד שמתאגרף שגם אם לא בודהיסטי יקח את המונגקון אל נזיר שיברך אותו עם מזל טוב לפני הכניסה לזירה.

ההיסטוריה של המונגקון

המונגקון והפראג'יד(צמיד היד המסורתי) הם פריטים מסורתיים שמקורם בתקופה שבה תאילנד הייתה במלחמה מתמדת. באותם הזמנים, חיילים היו לובשים חתיכות מבגדים שהיו שייכים לאמהות שלהם, או אהובותיהם. לפעמים גם קמעות דתיים היו מצורפים והם שימשו כקמעות שמרחיקים רוחות רעות ומביאות מזל טוב.

מונגקון משמעות ואמונות תפלות

בתרגום ישיר מונגקון זה רוח קדושה, מזל והגנה.

המונגקון מסמל את הנאמנות והכבוד שלך למכון, למאמן ולמשפחה. אתה לובש אותו כדי להראות שכשאתה נלחם כדי להראות שלא רק אתה העיקר אלא גם האנשים בחיים שלך שעזרו לך להגיע לנקודה הזאת.

אחרי שאתה "חותם" את הזירה, כלומר מבצע את הוואי קרו, המאמן יוריד את המונגקון ותוך כדי ישא תפילה קצרה ואז ישים אותו על אחת הפינות. אסור להניח את המונגקון קרוב לרצפה, הדבר מביא מזל רע. בנוסף לתלמיד אסור לגעת במונגקון בעצמו, רק המאמן נוגע במונגקון. המאמן דואג למונגקון ויעניק אותו לתלמיד בזמן הנכון לפני הקרב.

איגרוף תאילנדי מסורתי