3 גורמים משמעותיים שיגבירו את קצב ההתקדמות שלך באיגרוף תאילנדי

By
Updated: פברואר 19, 2016

3 גורמים משמעותיים שיגבירו את קצב ההתקדמות שלך באיגרוף תאילנדי

אם נסתכל על הדברים שונים שיכולים להשפיע על קצב ההתקדמות שלנו באיגרוף תאילנדי, מה הם הגורמים המרכזיים לדעתכם?

יכולות פיזיות כמו מהירות וכוח? המבנה הפיזי? ההתמדה? הכישרון?

בזמן שישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על קצב ההתקדמות שלנו, ישנם כמה גורמים שמהווים חלק מרכזי בעניין.

  1. ההשקעה של שעות נוספות במכון

אם אתה כמו רוב האנשים שמתאמנים באיגרוף תאילנדי אתה כנראה מגיע למכון בממוצע בין 2-4 אימונים בשבוע ומשך כל אימון הוא בין שעה לשעתיים.

יכול להיות שזה נראה לך כמו הרבה זמן בהתחלה אבל זה בעצם מעט מאוד זמן במיוחד השוואה למתאגרפים מקצועיים.

נכון שרובנו רוצים שהזמן שאנחנו משקיעים באימונים יהיה אפקטיבי ובכך להימנע מבילוי שעות מיותרות במכון, אך כדי ליצור שיפור והתקדמות משמעותית תצטרך להשקיע מזמנך האישי באימונים.

אימונים קבוצתיים לא מספיקים כדי להגיע לרמה גבוהה באיגרוף תאילנדי, אלא אם כן אתה בתאילנד שבה יחס המורה לתלמיד הוא אחד לשלוש או אפילו פחות.

יש גבול למה שאתה מסוגל ללמוד באימון עם מעל ל-20 אנשים ורק מאמן אחד. זה לא אשמת המאמן פשוט אין מספיק זמן כדי לתת לכל אחד את תשומת הלב המגיע לו.

מתאגרפים בתאילנד לא צריכים לדאוג לגבי ההתקדמות שלהם מכיוון שיש להם מאמנים מנוסים ולהם עניין בהתקדמות המתאגרפים, אם המאמן לא עושים עבודה טובה בתאילנד לא לוקח הרבה זמן עד שמחליפים אותו באחר, (זה עסק בתאילנד).

יש הבדל גדול גדול מאוד בין מישהו שמתאמן באיגרוף תאילנדי כמקצוע ועבודה לעומת מישהו שמתאמן לכיף ובגלל אהבתו לספורט. מתאגרפים תמיד יקבלו את מירב צומת הלב מהמאמן ובצדק, אך דבר זה מקשה על המתאמן הממוצע להתקדם בקצב דומה.

בזמן שיש דרכים להתקדם מהר יותר כמו אימונים פרטיים, דבר זה אינו פרקטי לרוב האנשים שאין ברשותם את הכסף שדרוש לאימונים פרטיים.

זה אומר שהם צריכים להשקיע מזמנם הפרטי, אם הם רוצים לראות התקדמות ושיפור.

להגיע למכון ולקוות שהמאמן ילמד משהו שימושי או רלוונטי במיוחד בשבילך היא דרך מעולה להישאר ממוצע.

“במקום לסמוך על אנשים אחרים שיעשו אותך טוב יותר, אתה צריך ללמוד איך לסמוך על עצמך”.

נכון שישנם מאמנים איכותיים, אבל למידה רק בסביבה קבוצתית תגביל את ההתפתחות שלך אם לא תשקיע שעות נוספות עם עצמך.

זה אומר שאתה צריך להגיע לאימון מוקדם ולהישאר אחרי ולתת לעצמך זמן נוסף לעבוד לבד על הטכניקה שלך בקצב שלך.

התהליך של פיתוח הכישורים באיגרוף תאילנדי לא שונה מכל ספורט אחר.

אם נסתכל על ספורטאי באשר הוא נראה שכולם מתאמנים גם בזמנם הפרטי מחוץ לשעות האימונים הקבועות שלהם כדי להשתפר.

ניקח את ענף הכדורסל כדוגמא.

נדמיין ששחקני הכדורסל יעסקו בכדורסל רק בשעות האימונים הקבוצתיות, האם שחקנים אלו יהפכו לשחקנים טובים?

באופן חד משמעי לא.

שחקן כדורסל טוב צריך לבלות את מירב הזמן שלו בעבודה על כישורים ספציפים כמו כדרור וקליעה ואת זה הוא יעשה בזמנו החופשי, זה אומר שהוא מגיע לפני ונשאר אחרי האימונים הקבוצתיים כדי לחדד את הכישורים המסויימים אותם הוא צריך לשפר.

ההשקעה של שעות נוספות בזמנו החופשי זה מה שמבדיל בין שחקן ממוצע לבין זה שבולט.

אותו דבר נכון גם באיגרוף תאילנדי.

אנשים שמשקיעים שעות נוספות בעבודה על השק או באוויר(קרב צל) כולל צפייה בקרבות איגרוף תאילנדי עם עצמם הם אלו שמראים שיפורים ניכרים יותר לעומת אלו שמגיעים לאימון ומצפים שהמאמן ילמד אותם הכל בלי שיעשו דבר בעצמם.

אם יש לך את הרצון וההתמדה להתאמן גם מחוץ למכון אתה תשתפר בצורה ניכרת.

  1. להישאר מרוכז באימונים

למרות שהשקעה של זמן בעבודה עצמאית מחוץ למכון היא דבר הכרחי, ריכוז הוא המפתח להתקדמות מקסימלית באימונים.

בלי ריכוז,תמצא את עצמך לומד מעט מאוד מכל אימון.

למרות שזה מפתה לעבוד על כל התחומים בו זמנית, אם תרצה להשתפר תצטרך לעבוד על כל דבר בנפרד.

ריכוז הוא מרכיב עיקרי שיעזור להתעלם מהסחות דעת, הוא ימנע ממך מלדבר עם מי שלידך כשבעצם אתה אמור לעבוד.

בכל מכון בו תבקר תוכל בקלות לראות מי הם האנשים שהגיעו להתאמן ברצינות ומי הגיע סתם.

אנשים מרוכזים נראים כאילו הם בעולם משלהם, הם לא מחפשים ליצור שיחות ולהכיר אנשים בזמן האימון. לעתים הפנים שלהם אפילו אומרות אני “אני עסוק, אל תפריעו לי”.

שלא תחשבו שיש בעיה אם להיות חברותי בזמן האימון, אבל יש לזכור שיותר מידי דיבורים יפריעו לריכוז ויורידו את רמת האימון.

האמת שלרוב האנשים אין זמן מיותר לבלות במכון ולכן צריכים להיות יעילים בזמן בו הם נמצאים במכון. להישאר מרוכז למשך כל האימון יהיה ניצול חכם יותר של הזמן בו אתה נמצא במכון.

כדי להגיע לרמה גבוהה בכל טכניקה שהיא יש להשקיע מאות שעות על אימון של אותה טכניקה, בלי ריכוז בקלות אפשר להשתעמם מחזרה על אותה התנועה שוב ושוב.

  1. להחליט על מטרות ויעדים מסויימים

חוץ מלהישאר מרוכז באימונים, חשוב להגדיר יעדים ספציפים שאליהם אנחנו שואפים להגיע.

בזמן שריכוז הוא דבר שחשוב לשמור עלי, כדאי להגיע עם מטרות מסויימות לכל אימון.

להתאמן בלי מטרה שמנחה אותך מקשה על להישאר מרוכז, אלא אם כן המטרה היחידה שלך היא להזיעה ולרדת במשקל.

שאנחנו מחליטים על המטרות עלינו להיות ספציפים.

שאנחנו מרוכזים במטרה אחת נעשה הכל כדי להשיג מטרה זו.

להיות ממוקד ככל האפשר

למרות שזה מפתה לרשום מטרה כמו “אני רוצה לשפר את האיגרוף שלי” יש להיות ספציפים יותר לגבי מה אנחנו רוצים לעבוד עליו.

האם אנחנו מתכוונים להגנת האיגרוף? מכות הנגד? הכוח של המכות?

צמצום של האפשרויות של הדברים עליהם אפשר לעבוד יעזור לשפר את אותם הדברים הספציפים שאותם צריך לשפר.

אם לאט לאט ניגע במשהו אחר כל שבוע תוך כמה חודשים יהיה שיפור ענק.

להיות ספציפים מקל על השגת אותה המטרה.

ברגע שיודעים על מה צריך לעבוד יש להתאמן על אותו הדבר במשך שבוע שלם.

אחת ההשפעות של קביעת המטרות בעצמנו הם שנישאר יותר מפוקסים ומרוכזים בזמן האימון.

במקום לעשות משהו רק בשם העשיה אנחנו נחשוב על מה שקורה ועם הטכניקה נכונה או לא.

לחבר הכל

אם נרצה לזרז את קצב ההתקדמות שלנו באיגרוף תאילנדי נצטרך להשקיע שעות נוספות במכון, להישאר מרוכזים ונצטרך מטרות ספציפיות שינחו אותנו. אם נשמור על שלושת אלה נתקדם בצורה שלא תאמן.

כמה שיש יותר זמן להתאמן לבד, יותר טוב. תמיד יהיו דברים שאפשר לשפר לא משנה כמה זמן נתאמן. המפתח הוא לעבוד בצורה נכונה ואז ככל שנתקדם עם הזמן לא נצטרך לחזור אחורה לתקן טעויות שעשינו בהתחלה.

גם אם אין יותר מידי זמן פנוי או שאין מספיק כסף לאימונים פרטיים, זה לא אומר שאי אפשר להשתפר בקצב קבוע ומשמעותי.

המפתח הוא התמדה, גם אם לוקח זמן עד שנראה שיפור, נשפר אם נשקיע את הזמן.

“מי שמתקדם לאט באימונים… מתקדם מהר באיגרוף תאילנדי..”

 

 

 



תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *