קרב צל מואי תאי Muay Thai Shadow Boxing

By
Updated: מרץ 23, 2020
Shadow-Boxing

לעתים קרובות זה נתפס כשגרת חימום בלבד המשמשת להגביר בהדרגה את קצב הלב שלך לקראת החלקים הקשים יותר של אימון ואפילו למי שרק טבל את רגלו בפעם הראשונה באימון איגרוף תאילנדי זה נראה אפילו מוזר ומיותר… “לתת מכות לאוויר…”

 אך במציאות, קרב צל הוא הרבה יותר מרק חימום . עבור כל לוחם מואי תאי, קרב צל ממלא מספר תפקידים חשובים במהלך האימונים ובתהליך ההתחלתי ועד לשלב המתקדם ללימוד ושיפור היכולות והידע של לוחם המואי תאי. לא ידוע לרבים, אבל יש לו יתרונות ייחודיים.

אמנם תרגול המהלכים שלך לבד מול מראה או במרחב לא נשמע כאילו זה יעזור לך לשפר את כישוריך כלוחם, אך ישנם יתרונות רבים לקרב צל שלא רואים מיד.

ישנן מספר רב של סיבות מדוע אנו מתאמנים על קרב צל. זה יחדד את יסודות הטכניקה של המואי תאי מעולם ההגנה, ההתקפה והתנועה  בזירה. קרב צל ישפר את המהירות, יציבות, טכניקה, סגנון לחימה ואת האינטליגנציה שלך, יגביר את המודעות המרחבית שלך ואם אתה לוחם מואי תאי תחרותי זה ישמש אותך ככלי אימון מדהים כדי לתרגל אסטרטגיה לקראת קרב הבא שלך.

אך מעל לכל, זה ילמד אתכם לנוע ולהרגיש את הזירה, לפני שתצטרכו להיכנס לשם באמת.

היום העלה מספר סיבות לכך שקרב צל הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהאימונים.

  • אתה יכול להתאמן על קרב צל בכל מקום.

קרב צל  הוא שיטת אימון זמינה וניידת במיוחד, מכיוון שאתה יכול בעצם להתאמן בקרב צל בכל מקום.

מלבד אימונים במכון, תוכלו לתרגל קרב צל בסלון שלכם או בחופשה במלון שלכם, או כמעט בכל מקום שניתן להעלות על הדעת. כל מה שאתה צריך זה קצת מקום שבו אתה יכול להסתובב בחופשיות, ובעצם יש לך את הסביבה המושלמת לקרב צל.

תוכלו לתרגל ולהטמיע דברים חדשים שלמדתם באימון, לתקן הערות טכניות שקיבלתם מהמאמן בזמן האימון ולחקות את הטובים בעולם.

עם זאת, המקום הטוב ביותר לתרגל קרב צל נמצא מול מראה. כשאתה מסתכל על עצמך מבצע את הטכניקות שלך, תוכל להבחין בטעויות ובניואנסים שונים בתנועות שלך. מיותר לציין שעל מנת שתוכל “לאמן” את עצמך,  עליך להבין ולזכור את התאוריה שבעל פה ואת הפרטים הטכניים שמלמדים  אותך באימון ! לכן בהזדמנות זאת אציין נקודה חשובה שחשוב לזכור, הקשבה להסברים ולהדגמות שמבצעים המאמנים ברגעי ההסברה הינה חשובה ביותר.

  • תרגול יסודות המואי תאי

רק בסיס טכני ויציב יאפשר לכם לבנות את בניין המואי תאי רב הקומות שלכם.

תזכרו בניין רב קומות בונים מלמטה למעלה ולא הפוך, בסיס חזק תמיד יאפשר לכם להוסיף עוד קומה מעל…

פשוט לעמוד מול מראה ולבחור כל פעם טכניקה בסיסית(עמידה/הגנה/התקפה) ולתרגל עד שהיא נהפכת להיות מושלמת.

סבלנות סבלנות ועד קצת סבלנות… השלמות הטכנית לא תגיע באימון קרב צל בודד.

תזכרו הטכניקות בסיס הפשוטות הם היעילות ביותר לפני כל הטריקים והקפיצות. לא מספיק רק “לדעת” אותם צריך לשלוט בבסיס ברמה אבסולוטית.

האימונים במכון הם מרכז הלמידה אבל למי שרוצה להתקדם הם בהחלט לא מספיקים ולכן תרגול הבסיס בקרב צל בזמן הפנוי שלכם הוא לא מוגבל וחשוב לעתיד המקצועי שלכם.

“אני לא מפחד מאדם שהתאמן על 10,000 בעיטות פעם אחת, אלא מאדם שהתאמן על בעיטה אחת 10,000 פעמים.” (ברוס לי)

  • זה משפר את תנועת הראש והגוף שלך

אחד ההיבטים החשובים ביותר בטכניקת הבסיס באיגרוף תאילנדי  שקרב צל עוזר לשפר זה את תנועת הראש והגוף.

אפשר גם כמובן לשפר את תנועות הראש והגוף על ידי אימון שק איגרוף או אימון אחד על אחד עם מאמן בעזרת כריות/פדים וכמובן באימוני הזוגות.

צריך להבין ולהודות שחלק גדול מאימון הקרב צל יעסוק בהתקפה(זה לא אומר שההגנה אינה חשובה). בעוד שרוב אימון הקרב צל עובד על התקפות  ושילובי התקפה, קרב צל מאפשר לך לשים דגש רב על תנועת הראש והגוף לטובת ההגנה.

הזזה מודעת של הראש והגוף לדוגמא: קדימה- אחורה או מצד לצד בכדי להתחמק מאגרופים ובעיטות מהיריב הדמיוני, תעזור לפתח הרגלי תנועה נכונים ותגרום לך לזיכרון תנועה כך שתנועת הראש והגוף שלך תהפוך לטבע שני.

  • זה משפר את עבודת הרגליים שלך

מיומנות נהדרת נוספת שקרב צל עובד ומשפר היא עבודת הרגליים  שלך. עבודת רגליים באיגרוף תאילנדי חשובה מאוד ויכולה להפוך אותך מלהיות טירון, להיות לוחם מקצוען. זהו גם הצעד הראשון לשילוב עבודת רגליים עם אסטרטגיה לפיתוח שליטה בזירה וכמובן ביריב.

קרב צל יכול להתמקד אך ורק בעבודות רגליים ותנועה, מה שכמובן ישפר את האופן שבו אתה משתמש בתונעה שלך בזירה. תוכל לפתח הבנה טובה יותר כיצד לנוע בזירה: קדימה ואחורה מצד לצד.וברגע שתרגיש יותר בנוח עם התנועה שלך במרחב, אתה יכול להתחיל לזוז בזוויות, וללמוד כיצד להסתובב.

חשוב לציין שאחד הגורמים המשמעותיים לשליטה בקרב זה היכולת להיות בטווח הנכון בכל רגע נתון בקרב וזה משתנה בהתאם לכל מני גורמים כגון: היריב שלך ,הנתונים הגנטיים שלך, טקטיקה.

היכולת לשלוט בטווח הרצוי היא בעזרת עבודת רגליים  ברמה גבוהה.

קרב צל הוא דרך נהדרת ומהירה לשפר את עבודת הרגליים שלך..

  • זה הופך אותך ללוחם אינטליגנטי יותר

אחד היתרונות החשובים ביותר מקרב צל הוא לעלות את רמת האינטליגנציה וראיית הקרב שלך. מיטב המתאגרפים ולוחמי המואי תאי בעולם כולם בעלי אינטליגנציה גופנית וראיית קרב ברמה גבוהה מאוד ויודעים בדיוק כיצד תנועותיהם משפיעות על תוצאות ההתקפה.

סימן מובהק ללוחם אינטליגנטי הוא הידיעה להכתיב את קצב הקרב עם תנועה חכמה ושליטה בזירה. עליכם לדעת איך “לבשל” את התרגיל הבא, מתי לסגת אחורה ו”למשוך” בצורה חכמה ולאפשר ליריב שלכם להתקדם אליכם בכדי שתוכלו לתקוף וכמובן מתי הזמן ללחוץ קדימה ו”לחתוך” את הזירה בצורה חכמה ויעילה תוך כדי שמירה על טווח מדויק.

ניתן לדמיין את כל המצבים האלו ולביים את התסריט שבחרתם באמצעות קרב צל.

  • זה עוזר לך לדמיין סוגים שונים של יריבים

היכולת לדמיין את עצמך מול יריב דמיוני היא חלק עצום בקרב צל וכמובן חשוב מאוד כאשר לומדים כיצד להילחם. יתר על כן, חשוב גם לדמיין סוגים שונים של יריבים – יריבים אגרסיביים, יריבים שמאליים/ימנים וכלה ביריבים הגנתיים.

אם ביליתם מספיק זמן בקרב צל מסוג זה אתם למעשה כבר התמודדתם כמעט נגד כל סגנון יריב שיש עוד לפני שדרכתם בזירה. וזה מקנה לכם יתרון תחרותי לא משנה מול מי תתמודדו ברגע האמת.

מה שאתם לא יכולים לדמיין , אתם בטח לא יודעים לבצע !

  • פיתוח יכולות גופניות ספציפיות

לאחר שעברתם את השלב הראשוני והבסיסי בטכניקה ואתם שולטים בכל הנקודות שציינו אפשר לעבוד ולשפר בקרב צל את מרכיבי הכושר הגופני הספציפיים  בעזרת משקולות לידיים ו/או לרגליים, גומיות ואפוד משקל ואפילו ללא שום התנגדות.

כמובן שבהתאם למטרת האימון תעבדו לפי תכנית אימונים מתאימה לדוגמא:

  • אימוני מהירות בקרב צל יהיו לפרקי זמן קצרים עם התאוששות ארוכה בין סיבובי העבודה.
  • סבולת שריר עם משקולות לידיים לפרקי זמן ארוכים יותר
  • עבודה עם התנגדות (משקולות או גומיות) והמרה לעבודה מהירה וחופשית ללא התנגדות.

לסיכום אין צורך להוסיף ולדבר עוד על החשיבות הקרב צל בעולם המואי תאי, אך צריך לזכור שההתקדמות ברמה תופיע שהתרגול של הקרב צל יהיה איכותי עם המון סבלנות, התמדה ותשוקה להיות טובים במה שאתם אוהבים לעשות.

לפני או אחרי האימון הבא שלכם, קחו קצת זמן להתאמן כמה סיבובים של קרב צל. התמקדו במיוחד בהגנה ובעמידת הבסיס שלכם, בתנועת הראש והגוף בשילוב עבודת הרגליים עם תנועה במרחב., ואז תעברו להתקפה ותשלבו בין התקפות בודדות וקומבינציות של מספר התקפות מכל עולם המואי תאי ביחד עם ההטעיות לפני כל התקפה. דמיינו את עצמכם בקרב אמיתי מול כל סוג של יריב שיש.

תדמיינו אתכם מצליחים ותדמיינו אתכם לפעמים גם לא שתוכלו לדמיין  אתכם יוצאים ממצבים אלה. תדמיינו אתכם מתעייפים ואפילו נחים בהפסקה.

בקרוב תבינו כמה השתפרתם כלוחמי מואי תאי בגלל אימוני הקרב צל

“תעשה קרב צל כמו שאתה עושה קרב בזירה

ותעשה קרב בזירה כמו שאתה עושה קרב צל” – רועי הייזלר



תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.